Happy new New Year!

Pojďme se dohodnout, že přesuneme Nový rok. Leden je prostě blbej měsíc pro novoroční oslavy, předsevzetí a začátky vůbec. V přírodě všechno spí a já bych taky nejradši někam zalezla. Nebo ještě lépe – vůbec nevylezla. Z postele. Venku zuří vánice, ve škole zkouškový. Na lyže můžu zapomenout z nedostatku času, na výprodeje oblečení z přebytku tělesné hmoty po Vánocích. Na předsevzetí nemám energii, protože ji všechnu spotřebuje snaha se zahřát. Narodila jsem se v červnu do těch nejpařákovatějších pařáků a jakmile klesne teplota pod dvacet stupňů, zamrzám. Nesnáším zimu, nesnáším leden a nesnáším Řehoře, že vymyslel tenhle kalendář.

Jistě uznáte, že po pěti stech letech používání si náš kalendář zaslouží reformu. Je nejen zastaralý, ale taky genderově nekorektní, protože nám ženám je v lednu mnohem větší zima, a zeměpisně diskriminující severní polokouli, která je nucena slavit příchod nového roku zalezlá v bytech nebo restauracích.

Navrhuji následující:

Rok 2013 začne v březnu, konkrétně 20. 3., tedy na první jarní den. Neříkejte, že to nejde. Ježíš se prý taky narodil v létě a slavíme ho v prosinci. Po letošních Vánocích tedy v klidu uklidíme ozdobičky na půdu a dál budeme dělat, jakoby nic. Žádný Silvestr. Stejně jsme všichni přecpaní z Vánoc, v hlavě ale už máme práci nebo školu, tak proč se nutit do dalších oslav. Tři měsíce si oddychneme a pak to roztočíme na Josefa. Stejně je to hezčí jméno, než Silvestr. A hlavně! Je hezky (většinou) a je teplo (relativně)!

Příchod nového roku se bude povinně slavit venku. Vysoce doporučené je piknikování v parku, u řeky nebo aspoň na zahradě. Přípustné je rovněž grilování a opékání. Sebe na sluníčku, buřtů na ohni. Dobře, klidně si udělejste ty vaše silvestrovské (tedy vlastně josefovské) chlebíčky, ale sníst je musíte venku! Na sebe si vemte něco barevného, je přeci Josef! Hm. Zatím to nezní tak slavnostně, jako Silvestr, ale časem si zvykneme.

Opíjejte se na Josefa světově – českým pivem, francouzským vínem a irskou whiskey. Doporučuju vybrat ale jen jednu destinaci, aby z toho na Nový rok nebyl pořádný světabol. Naposledy si zakuřte a dejte si pořádný kornout zmrzliny, když je tak hezky. Od zítřka totiž začínáte plnit svá novoroční předsevzetí a jistě vám to půjde lépe, než v lednu.

Televize bude na Josefa zakázaná. Nejvyšší zákaz uvaluji na rádoby zábavné pořady, snad jenom ty s Menšíkem se povolují.

Tak co říkáte, nebyl by Nový rok na jaře veselejší? Mou petici za nový Nový rok podepisujte v komentářích. Já ji pak někam odnesu. Třeba na nádraží. :)

PF 2013

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

23 reakcí na Happy new New Year!

  1. cernamoora napsal:

    ale ten novej rok na jaře už přece je ;)) – 30.4. – a je to ještě lepší než v březnu, protože je ještě víc teplo … takže ty předsevzetí můžeš ještě na měsíc uložit :)))

  2. Vendy napsal:

    :D Tvuj článek mě každopádně zaujal. :D:D Určitě tu nejsem naposledy, protože podobné další šlánky si nemohu nechat ujít. :D:D

    http://www.vendagekeknek.blogspot.com

  3. Brigit napsal:

    Milá Suzanko:-)
    Dnes jsem si přečetla Tvůj první příspěvek a rozhodně k tobě budu chodit častěji..
    Velice se mi Tvé psaní i Tvůj návrh pozdávají..
    Děkuji ti,že si mi vykouzlila /směv na tváři..
    Hodně krásných dní a inspirace přeje Brigit

  4. Vivi napsal:

    Milá Zuzi,
    ani nevíš, jak jsi mě v aktuálním hektickém a bolehlavovém období potěšila. V obýváku mi totiž úplně všude leží papíry s výdaji a příjmy, tiskopisy z pojišťoven, formuláře na daňová přiznání a já pod těmi haldami papírů marně hledám balzám na rty a žvejkačky s jahodovou příchutí. Dost hloupého účetnictví; jdu radši bez váhání naskočit do rozjetého petičního vlaku milé mademoiselle Suzanne.
    Četla jsem tvůj článek třikrát (ne proto, že bych n e c h á p a l a). Hned jak se tu objevil. Pak druhý den, když jsem k němu vkládala komentář (nic není tak jisté, jako že se ti vypne počítač ve chvíli, když máš rozepsanou zprávu/e-mail/komentář/diplomku). A konečně do třetice všeho dobrého – dneska jsem ho přečetla znovu a alespoň jsem si mohla za těch pár dnů v klidu promyslet, zda bude moje jméno „Vivi“ figurovat na tvé petici. Totiž, abys rozuměla, já jsem zimní typ. :-) Mě baví barevné listí, pak sníh, vanilkové rohlíčky, horký punč, spousta kakaa, horká záda přilepená na topení a trhy s malými mejdlíčky a svíčkami. Vánoce byly vynalezeny pro Vivi…a Vivi se zase narodila pro ně! ;-)
    Pravda, po Vánocích už obvykle nadšení ze zimy trošku opadá, zvlášť pokud je tak blátivá jako ta letošní.
    A pak přijde jaro a to jsem nadšená a veselá, ale koncem jara už mi začíná být horko. A v létě se utíkám schovat do tajemné chladné chalupy a ve své domovině téměř nepobývám. Vracím se zase až ve chvíli, kdy mi tvář začne ošlehávat severní vítr. ;-)
    A jaký z toho plyne závěr a ponaučení? Ponaučení – protiklady se opravdu přitahují (v tomto případě letní a zimní typ). Závěr – můj podpis nakonec přece jen máš. Po Vánocích totiž vždycky v klidu uklízím ozdobičky na půdu a dělám, jakoby nic. Silvestr neslavím. Povinné jásání nad změnou letopočtu není nic pro mě. Jásám si, kdy chci. Na Josefa vždycky. Vždyť můj taťka Pepa jásá a bujaře oslavuje, a to je nemalý důvod se k němu přidat. Za rok bude o důvod víc a to se vsaď, že moje kostkovaná deka bude už na dálku nepřehlédnutelná. Doufám, že Tě můžu pozvat na ochutnávku pečeného kuřete, malých dortíčků a dobrého vína…stačí jen otevřít můj piknikový košíček…
    Tvá Vivi
    P.S: Děkuju za nejkrásnější narozeninové přání. Dárek = pozvání s velkým díky přijímám a jen se chci zeptat, zda mám s cestou počítat příští týden nebo příští rok? Sbalím se rychle. ;).
    A Tvůj další dárek – Zaz&Gérard (oba dobře znám, ale nějak mi unikl jejich společný song) mě rozdováděl na celý měsíc dopředu.

  5. Milá Vivi!
    Já Tě prostě žeru! :D Děkuju za další dopis.Tohle už totiž není komentář, ale dopis, který by se měl psát plnicím perem na krásný dopisní papír, zalepit do barevné obálky a ofrankovat nějakým sběratelským kouskem z řady poštovních známek.
    Ani nevíš, že takovými dopisy děláš radost nejen mě, ale taky mým rodičům. Nedávno se mi mamka přiznala, že si chodí na blog číst hlavně všechny ty milé komentáře. A ty Tvoje jsou bezkonkurenční!
    Zajímalo by mě, jestli je Tvoje účetnictví taky tak kreativní, jako Tvůj blog. :) Veselé, vintage, nápadité. Nechceš formuláře vyplňovat pastelkami? Třeba bys nějaké paní z finančního úřadu se smyslem pro humor udělala hezký den!
    Musím se smát, když si čtu o Tvém záludném počítači. Vybavila se mi historka z let středoškolských, kdy jsem omylem restartovala sousední aparát. Počítačové třídy jsou malé, přístroje jeden vedle druhého a člověk neví, jestli ten jeho je napravo, nebo nalevo. No. Byl na druhé straně. Slečna měla zrovna rozepsaný nějaký „liebesbrief“, když v tom spatřila černou obrazovku a znovu se načítající Windows. A já se snažila být neviditelná. Bohužel mě viděla moc dobře! :D
    Tvůj přístup k ročním obdobím se mi zdá v českém podnebí o mnoho praktičtější, než je ten můj. Už pár let si říkám, že jsem se uprostřed Evropy narodila omylem, a doma vyhrožuju, že tam jednou stejně skončím. Jenže to bych do jižní Evropy musela přestěhovat celé rodné město, Prahu i češtinu. Jak to udělat? Netuším!
    Děkuji, že jsi připojila podpis k mé petici. Podpis ženy milující zimu poteší ještě víc! :)
    Je roztomilá náhoda, že den před prvním jarním dnem a mým Novým rokem slaví svátek právě Josef. Myslím, že v každé rodině se najde nějaký Pepa, takže koncentrace oslav už je beztak vyšší, než kdykoli jindy. To by se ty novoroční oslavy mohly uchytit, co říkáš?
    A uvidím Tvůj piknikový košíček i na Vintage blogu? Prosím, prosím! Jeden takový piknikovací příspěvek speciálně pro mě a pro všechny milovníky léta a dobrého jídla a pití. Smím doufat?
    Cítím se velmi potěšena, že jsi mé přání nazvala nejkrásnějším. Má totiž konkurenci další stovky gratulací! Mé pozvání je časově neomezené, Paříž je inspirativní pod sněhem, rozkvetlá i v parném slunci. Stačí si vybrat!
    Těm dvěma to zpívá parádně, viď? Je to jedna z mála francouzských písniček, kterou můžu poslouchat stále dokola. Ale o tom víc koncem týdne tady na blogu.
    P.S. Pokud jsi nenašla ten balzám na rty, udělej si radost mým jahodovým oblíbencem z Body Basics. Nelepí a krásně voní! :)

  6. Vivi napsal:

    Milá Zuzi,
    a víš, že už mě to taky napadlo? Tak jo ;-). Pokud chceš, neváhej a pošli mi svou adresu na lucinkamala@seznam.cz A pak „čekej“. :-*

    Mávám celé Tvé rodině a hlavně mamince, která si asi u pročítání komentářů říká, že ta Vivi z vintage blogu nemá na práci nic jiného, než vysedávat u mademoiselle Suzanne. Byla by to pravda jen částečně. Napřed pěkně v klidu u dobrého „božolé“ vychutnávat články a milé komentáře na mém nejoblíbenějším blogu a pak už se těch sto věcí, které mě čekají udělat, nějak zvládne. Vzpomínám na historku mojí tety. Přijela se strejdou na chatu po povodních a ve sklepě měli vodu. Ve stylu „napřed odpočívej, potom konej“ si udělali kaféčko, k tomu zakousli štrůdl a slunili se na zahrádce. Pak si vzali gumáky a šli uklízet tu spoušť. Ouha…voda se mezitím vsákla (kam, to je mi dodnes záhadou), ale pointa je jasná – „napřed odpočívej, potom konej“ a třeba to za tebe odpracuje někdo jiný (možná i sama příroda). ;-)
    Žijem přece jenom jednou.

    No, milá Zuzi, moje účetnictví by bylo kreativní, kdyby nade mnou nebděla nemilosrdná ruka mé účetní. Takže všechno je přísné, striktně dané a černé na bílém. Ale jednou, až toho „božolé“ vypiju trošku víc, tak nějaké úřednici namaluju na daňové přiznání psa. Psy umím nejlíp, kam se za mnou hrabe „Pikaso“. Možná sis toho u mě na blogu všimla:
    http://www.vintageblog.cz/2012/02/trosku-zabavy-na-pracovni-stul.html
    Dodneska ale nechápu, proč si moji čtenáři mysleli, že je to liška. Jsou snad barvoslepí? :-)))

    Tvoje „restartovací“ historka mě moc pobavila. :-) I když v tu chvíli se člověku na čele asi objeví pár kapek potu, s odstupem času se pak při vzpomínkách na podobné historky objevují spíš „kapky“ smíchu. No, každopádně abych se vrátila k té IT problematice, tak můj muž (programátorský majstr) uznává při jakékoliv počítačové poruše jednoduché všeobecně platné heslo: „musíš počítač vypnout a pak zase zapnout“. Dost často to vážně funguje. Ostatně, možná znáš IT Crowd, tenhle seriál mluví za vše. http://www.csfd.cz/film/224203-ajtaci/

    Zuzi, to víš, že se u mě někdy nějaký ten košíček objeví. U mě na blogu toho ještě uvidíš…;-) Tedy doufám, že Tě ještě nějakou dobu budou návštěvy u mě bavit.

    Jaj, Tvoje naznačení nového článku mě úplně rozdovádělo. Takže můžu počítat s nějakými francouzskými hitovkami? ;-) Už se moc těším. Budu tu jako na koni, jakmile článek vyjde.
    To je moc zajímavý tip – jahodový Body Basics…já jsem na všechna ta patlátka tralalátka jako divá! Ale stejně Ti povím, když něco opravdu jahodového, tak zmrzlinového Mrože s tmavou čokoládou.

    Přeju Ti krásný večer, letím s hafem Tomíkem ven a pak už večer s italskou Elle…;-)
    Pusu…Vivi

    • Milá Vivi,
      já bych si dopisovala jako vzteklá, ale ve Versailles vlastně nebydlím, nikdy jsem tu nebyla, všechno zapřu. Prostě bydlení po pařížsku ve stylu „hlavně nikde neudávejte adresu, abych za vás nemusel platit daně“. Ale slibuju, že až budu v Čechách, tak si pošťačka uběhá nohy s barevnými psaníčky, co se dohromady svazují saténovou stužkou a ukládají do plechové krabičky.
      Vivi vysedává u Suzanne a Suzanne u Vivi místo toho, aby psala diplomku nebo šla ven, když je venku tak hezky. Mimochodem, čteš Báru Šťastnou? Zrovna dneska psala o výčitkách, které má, když je TAK HEZKY a ona je dobrovolně doma. http://stastnyblog.wordpress.com/
      Vidíš to, voda se vsákla a s ní všechny problémy. Asi to opravdu funguje! :D
      Tvoji psi jsou senzační! Na mě doma čekají tři právě takoví. Snad mě ještě poznají…
      IT Crowd samozřejmě znám z obrazovky i ze života. Poslední rok mého milostného života byl totiž rovněž ve znamení IT. Zkoušeli jsme náš vztah vypnout a zase zapnout, ale tahle metoda bohužel funguje jen na počítače. Co takhle The Big Bang Theory? Já to zbožňuju!
      Tohle vypadá na pořádnou francouzskou party! Ty dodáš košík s výborným jídlem, já nějakou pěknou muziku. Na ochutnání posílám mou oblíbenou písničku k „božolé“, „bordó“ či „bruji“ a Elle z kteréhokoli konce světa. Je ne veux pas travailler! :)

      Jahody můžu ve všech podobách, ale pravdu díš, že ta zmrzlinová je bezkonkurenční! Bez ohledu na kalorie.
      Pac a pusu Tobě i Tomíkovi! :)
      Zuzka

      • Vivi napsal:

        Zuzi,
        Ty a bydlení ve Versailles? Neexistuje! Versailles znáš z pohledů, z knížek a snad ještě z nějakého starého francouzského filmu. A kdyby ses o něm poctivě neučila ve škole, možná by sis myslela, že je Versailles pořád ještě vesnička s lesy, kde Ludvík XIII. loví divou zvěř. Možná se od 17. století vůbec nic nezměnilo…nebo ano? Nevíš, nemůžeš vědět, když tam přece nebydlíš! Takže ano, všechno chápu ;-). Však se těch stužkou převázaných listů jednou dočkáme.
        Děkuju, že jsi mi Báru připomněla. Určitě jsem u ní už byla, ale „nějak mi zmizela“ z očí. To se v (nejen) blogovém světě stává. Ale už je zpět a s ní i její šťastný život.
        Máš pravdu, „vypnout/zapnout“ funguje u počítačů, lepidlo zase jen na papíře. S restartováním i se slepováním je to v reálu vždycky trochu problém. Však někde
        „Pravouš“, jak říkává moje kamarádka princi na bílém oři, čeká. To je jistá věc. Já ho potkala před 15 lety, když jsem byla ještě táákhle malinká a už se od sebe, doufám,
        nikdy nehneme. A u Tebe by to mohl být nějaký milý fešák se zvučným „r“…nebo je to
        vyloučeno a česká chólka chce českého prince? ;-)
        Ach ano! „Big Bang“ to je klasika mezi klasikama ;-). James Burrows a jeho továrna na seriály! Kde bychom bez něj, my seriáloví lidé, byli? Ačkoliv my nemáme doma televizi, takže gauč, brambůrky a kyselé žížalky nekonzumuju u sledování seriálů zas tak často. :-)
        Děkuju, milá Zuzi. Sladká melodická ochutnávka mě už téměř nasytila, ale s jídlem roste chuť, a tak se těším na nový „music“ článek čím dál tím víc.
        Měj se moc krásně. Čtvrteční večer jako „od Lady“ Ti přeje Viv.

      • Milá Vivi!
        Česká holka by klidně brala prince s „r“ jako z Královského reggae, ale žádného zajímavého tu nepotkala. A telefonní číslo nerozdává jen tak někomu, kdo si o něj řekne. Takže Paříží chodí sama a čeká na Pravouše, Levouše, Jasoně nebo Drsoně. Prostě na někoho, z koho se jí rozklepou kolena a rozbuší srdce. Nebo ho už potkala někdy v minulých patnácti letech, jako Vivi? Kdo ví.
        Tak si zatím pustím Big Bang a doma třeba i ty kyselé žížalky. Život mám totiž sladkej :)
        Hezký víkend, Vivi!

  7. Vivi napsal:

    Zuzi, vůbec si mě teď nevšímej. Jen si jdu zkusit „krátký komentář“:

    Je to tu moc krásné.
    Vivi

    …to by šlo, ne? ;-)

  8. Mirek Toms napsal:

    Milé dámy, vpadl jsem do Vašeho rozhovoru dost neomaleně a tak zase rychle vypadnu, chtěl jsem jen Mademoiselle Suzanne upozornit na to, že grafička Ola mi už dodala nový banner do mého blogu v Lidovkách, stojí za shlédnutí…

    • Milý Mirku,
      nikam nechoďte! Půjdu já. Podívat se na nový banner! :)

      • Mirek Toms napsal:

        Milá Zuzanko,
        mám na Vás ještě jeden dotaz: ta černobílá fotografie jakési zasněžené ženy na začátku tohoto článku, to je nějaká určitá osoba, nebo dokonce Vy, nebo jenom ilustrační foto z internetu? Je to totiž úžasná podoba s mojí někdejší sekretářkou Johankou nikoliv z Arcu ale z Prahy. Ovšem to by musela být ta fotka stará aspoň 40 let…

      • Milý Mirku,
        je to jen ilustrační foto z internetu. Takovou Johanku by si přál za sekretářku každý muž, ne? :)

  9. udvouverunek napsal:

    Ahoj Suzanne! Včera jsme Tě nominovaly u nás na blogu v rámci Versatile blogger awards, takže tímto postem plním poslední z podmínek, a to dát vědět nominovaným. Tvůj blog máme moc rády, tak doufáme, že budeš psát dále, ať máme co číst:) Veronika

Zanechat Odpověď

