Seznam věcí, co zahřejí. „Uvnitř i vevnitř.“

Je zima! Venku, ve škole, doma a taky v novinách. Už dva týdny se z titulek francouzských deníků nedovídám nic jiného. A jediný, kdo dokáže překonat nočních mínus dvacet stupňů, není Dědeček Mrazíček, ale Nicolas Sarkozy. Jeho vystoupení přenášelo živě osm televizních kanálů. Já jsem ho přirozeně neviděla, protože nemám televizi. A taky nemám topení. A internet. Vlak, kterým jezdím do školy, zrušili. Proč? Protože je přeci ZIMA! Mám z té zimy depresi. A tady je seznam věcí a činností, které mi pomáhají ji překonat:

Chodím plavat. Dvakrát až třikrát týdně na sebe natáhnu slušivé jednodílné plavky, které jsem speciálně k tomu účelu zakoupila společně s latexovou čepičkou, plaveckými brýlemi, rychleschnoucí a málomístazabírající osuškou, protiskluzovými pantoflemi, sportovní taškou a těstovinami s nízkým glykemickým indexem a vysokým podílem bílkovin. Uvažuji ještě o mp3 přehrávači pro plavce, co mění písničku po každém uplavaném bazénu. Ano, mám novou vášeň! Dopřávám si ten luxus se alespoň na hodinu zahřát, aniž bych měla na sobě troje ponožky, a pak si ještě zbytek dne užívám vyplava/ené endorfiny. Hubnu a nemám celulitidu, což mi euforické stavy ještě prodlužuje. Můžu z vířivky pozorovat kluky při tréninku. Jo. Myslím, že takhle tu zimu přežiju.

Znova žiju hudbou. Přes týden vybírám a učím se nové písničky, v neděli zpívám s kapelou. Naše zkoušky jsou takové malé obřady. Trvají až pět hodin, ale kdo by spěchal. Je přeci nedělní odpoledne, tak si ho pojďme užít! Tu skvělou atmosféru má na svědomí náš kytarista a jeho úžasná žena, které nejen že nevadí, že má dům plný muzikantů, ale ještě je ráda pohostí. Hodiny utíkají, ani nevíme jak. V osm večer je za námi pět více či mně hotových skladeb a před námi další muzikou nabitý týden. La vie, c’est la musique. La musique, c’est la vie.

Užívám si svou závislost na módních časopisech. Od té doby, co jsem začala dojíždět z Versailles do Paříže, zcela jistě stoupnul prodaný náklad Elle, Vogue, Marie-Claire, Cosmopolitanu a Glamouru. Těch 40 minut v RER už si nedovedu představit bez křídového papíru v ruce. Life-style v Paříži totiž není výstřednost, life-style je v Paříži norma. Když jsem u bakalářských státnic popisovala českou mediální krajinu a zmínila se o life-stylových časopisech, docentka málem vyskočila z kůže a odmítla o „časopisech pro bohatý slepice“ vůbec mluvit. A jsme u jádra pudla. Proč se v Česku zájem o módu a life-style považuje za povrchnost? Proč má Elle nebo Marie-Claire pověst „časopisů pro bohatý slepice“? Snad je to těmi šedivými léty komunismu. Ale je to i obsahem, francouzská Elle se od české liší. Vychází jako týdeník a na jejích předních stránkách se objevuje mnohem více publicistiky. Její cena ve velkém formátu nepřesahuje dvě eura, za která v Čechách neseženete ani malou verzi. Nabízí tedy  více původního textu na nižší cenu. Jak je to možné?
Chce tím vydavatel Češkám sdělit, že si kupují něco exkluzivního? Má česká Elle jinou cílovou skupinu čtenářek? Nejspíš. Ale pokud se bude česká mutace profilovat jako médium pro „horních deset tisíc“ a kritizovat módní šeď na českých ulicích, popírá tím vlastně sama sebe…

Nakupuju ve slevách. Ve Francii je zákon na všechno, tedy i na slevy. Probíhají od poloviny ledna do poloviny února a dosahují až 70%. První dny výprodejů jsou určené milovníkům a milovnicím kontaktních a vysoce adrenalinových sportů. A také osobám velmi trpělivým, které jsou ochotné stát desetimetrové fronty u zkušebních kabinek. Na začátku je ale výběr zboží největší, a tak jsem se i já vypravila do víru „soldes“. A výsledek? Baleríny, spodní prádlo, sukně a trenčkot. Počet zranění: překvapivě nula.

A díky čemu a komu ještě přěžívám zimu?

Díky elektrickému ventilátoru, teplé peřině a huňatému svetru. To především.

Díky slunečným dnům.

Díky litrům čaje.

Díky Bordeaux.

Díky jahodám a malinám, co mají v Monoprix a co stojí majlant.

Díky intelektuálnímu rádiu Nova. Dobrý paradox.

Díky blogu.

Díky tomu starému pánovi, co mi dneska v kavárně poděkoval za to, že jsem hezká, a odešel.

Díky jaru, protože se blíží.

Díky těm pár kamarádům, co v Paříži mám.

Díky českým kamarádům, co se občas ozvou.

Díky našim. Nebreč, mami!

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 reakcí na Seznam věcí, co zahřejí. „Uvnitř i vevnitř.“

  1. Mirek Toms napsal:

    Abych rozšířil Váš seznam komu všemu za co děkovat, takže já jsem taky starý pán a děkuji Vá za to, že jste krásná (i když jsem Vás nikdy neviděl) a k tomu navíc za to jak píšete a do třetice za to, že jste mi poradila oslovit Vaši kamarádku Olču Pokornou, bude také pro mne navrhovat nový banner k mému blogu na Lidovkách…

  2. A já Vám děkuji, že pravidelně čtete moje příspěvky! Ola je vycházející hvězda grafiky, věřím, že se Vám její práce bude líbit!

  3. S Elle a Vogue, stejně jako s muži, kteří dokáží projevit obdiv nad naší krásou a jít dál, mám stejné zkušenosti, byť se v mém případě jedná o italskou mutaci:-)

  4. Vanilka napsal:

    Ten mp3 přehrávač pro plavce vážně existuje?!

  5. Luc. napsal:

    Muhaha! Právě jsem objevila další nádhernej a originální blog, jdu se začíst…:-)

  6. Vivi napsal:

    Suzanne,
    povím ti a slibuju zároveň, že jsi dnešním dnem získala pravověrnou fanynku. Čtu, směju se, chytám se na Tvoje francouzské skopičiny, divím se věcím vážným a toužím ve skrytu duše (vlastně bez skrývání) sedět na Gare de Lyon (nebo na nějakém tvém „placu“ a usrkávat kávičku…No, nic není nemožné ;-). Jsi úžasná!

    • Nic není nemožné! A pokud si uděláš výlet do Paříže do konce června, můžeme kávičku usrkávat spolu a debatovat o tom, proč ti Francouzi prostě umí žít a my se to v Čechách pořád ne a ne naučit…
      Je úžasné mít tak úžasnou čtenářku!

  7. ladyesik napsal:

    O té MP3 pro plavce jsem nikdy neslyšela, novinka

Zanechat Odpověď

